2011. május 10., kedd

Az arany szerepe a T4ben

Egy kis elmélkedés az aranyról a T4ben.
Véleményem szerint erősen eltúlzott szerep jutott neki.
Az egy elég sajnálatos dolog, hogy arannyal -pénzzel- a hőst fel lehet léptetni 20. szintre (tekercsek), majd 1000-es seregeket le lehet ütni a hőssel egy éjszaka alatt támadás-felélesztés (vödörrel) módszerrel. Nagy sereg nem is kell, csak ami 3 fordulóból elhozza a nyersit a leütött faluból. Igazából semmi nyersanyagot nem fektet be a támadó, csak pénzt. Más kérdés, hogy kinek éri meg. Mert egy ilyen módszer benne van vagy 2000 aranyban a hős szintléptetésével... ehhez jön még a gyógykenőcs, ha életben marad a hős nem feltétlen kell vödröt használni.

Aztán ott vannak a műtárgyak. Rettenetes, hogy megint nyersi befektetése nélkül lehet lerakni az új falvakat ész nélkül. Kimegy az ember a világ végére, felvásárolja az összes műtárgyat, és lehet lepakolni a falvakat. Ez talán a legaggasztóbb fizetős dolog.

A ketrecek az elején kilövik a lehetőségét, hogy játékosokat fosszon az ember, ami nem feltétlen baj. Az már nagyobb baj, h vannak, akik 100-200 fős állatkertet tartanak a falvaikban. Persze nem hibáztatom őket, csak élnek a lehetőségekkel. De azért nem normális, hogy ingyen védősereget lehet tartani, ami ráadásul nem is fogyaszt. Később persze 0 szerepe lesz...

A törvénytáblák erősen megnehezítik a falufoglalást. A korai foglalások gyakorlatilag lehetetlenné válnak az aktív accokkal szemben, de a későiek is minimum nehézkesek.

Megoldási ötletek (ezek jó részét már javasoltam a németeknek):
- Műtárgy: csak fele annyi KP-t lehessen belőlük szerezni összesen, mint amennyit a felhasználó falui termeltek. Így maximum 2 naponta lehet egyet elhasználni.
- Vödör: lehűlési idő bevezetése, pl naponta max 1.
- Gyógykenőcs: lehűlési idő, pl 10 percenként 1
- Tekercs: lehűlési idő, pl óránként 1
- Ketrecek: az állatok igenis fogyasszanak búzát, 20 állatlétszám felett duplán.
- Törvénytáblák: lehűlési idő, pl 20perc

Várom a további ötleteket.

1 megjegyzés: