Milyen változásokat rejt a 4-es verzió az épületek tekintetében? Lássuk.
1. Lényeges változtatás, hogy a fegyver és a páncélkovácsot összevonták, már csak kovács van. Csak 1 bónuszt lehet fejleszteni minden egységnek, az azonban mind a védekezést, mind a támadást erősíti.
2. A világcsodánál is jelentős változtatás, hogy a védők búzafogyasztása ezentúl nem feleződik. Sokkal nehezebb így a védekezés. Érdekes koncepció a végjáték elnyújtására, a csodaépítő játékosok idegszanatóriumba küldésére.
3. A gyakorlótér ezentúl nem 30 négyzet megtétele után ad +10%/szint bónuszt, hanem 20 után.
4. A piacolás segítő funkciókkal bővült. Látni lehet pl a piacon árult árunál az árus népét, az ajánlat arányát. A szűrés is jobb kicsit.
5. A főépületnél beígérték az összes szint lebontásának lehetőségét egy épületnél, ebből azonban a bétán semmit sem láttunk.
6. A fal ezentúl nem csak %-os bónuszt ad, hanem védőértéket is. A kezdőbb játékosoknak próbálnak segíteni ezzel.
Római fal: +10védőérték/szint
Cölöpfal: +8VP/szint
Földfal: +6VP/szint
7. A csapdakészítő jóval erősebb lett: ezentúl erőszakos szabadításnál a kiszabadított egységek 25% automatikusan meghal. Véleményem szerint túl erős lett, a gallok védelmet élveznek ezzel a farmolás alól.
8. A kőfaragó építési követelményei megváltoztak: ezentúl nem kell hozzá 3. szintű palota, csak 5. szintű főépület, de továbbra is csak főfaluban építhető.
9. Gyülekezőtér: ez megint egy igen fontos újítás játéktechnikailag. Ezentúl ha a támadó kevesebb egységet küld, mint a védő gyülekezőterének szintje, akkor a védő látni fogja a beérkező egységek típusát. Tehát az eddig megszokott ? ? ? ? ? ? ? ? ? (sok kérdőjel a támadók számánál) helyett a gyülekezőtérnél majd 0 0 ? 0 0 0 ? 0 0 -t lehet látni (pl). Egyből lehet látni majd, hogy fake. Megoldás? 20 egységet küldeni. Azonban sokkal drágább lesz a fake, és tapasztalatból mondom, hogy a játékosok még erőteljes felszólítás hatására sem mutattak nagy hajlandóságot fake-elni.
Azt hiszem ez már 3.6-ban is volt, megjelent egy pötty a bejövő támadás jobb felső sarkán, amit piros/zöld/narancs/szürke színre lehet állítani, ezzel jelezve, hogy feldolgoztuk (és élesnek/fake-nek/nem tudjuk-nak jeleztük) az adott támadást.
![]() |
Fake/éles/támogatás |
10. A hősök házában több funkció is változott.
- Javították a régi bugot, hogy ha az előtt indítottad a hőst, hogy a hősök háza megépült volna, akkor csak támogatásként érkezett az adott faluba.
- A főfaluban nincs szükség hősök házára ahhoz, hogy ott a őst irányítani tudjuk. (mindenben úgy viselkedik, mintha lenne ott hősök háza)
- Kijelzi a falu hatótávolságán belüli oázisokat.
![]() |
Hősök háza |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése